johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 november 2014

Måndag och ny vecka

Av Johanna Östlund - 10 november 2014 18:36

Måndagen är här och en ny vecka lika så. Nya tag och nya möjligheter.


Här var det morgon före tuppen för min del. Det vankas förmiddagvecka för mig. Klev upp och gjorde mig i ordning. Kom på att jag inte hade någon matlåda. Fixa fixa. Stekt krov med makaroner fick det bli. Sen var det bara att åka. Behövde tanka så jag måsta åka lite tidigare.


Väl på jobbet gick allt bra. Tiden gick i rasande tempo. Hoppas det fortsätter lika hela veckan. Vill ha helg och ledigt, men inte eftermiddagsveckan som står på tur. Det blir nog bra.


Efter jobbet åkte jag en snabbis på stan innan jag skulle hämta Ida. Lite shopping blev det. Barnen fick ett par varsina nya vantar. Lite tjockare än vanliga fingervantar. Jag fick en hel del nya ljus. Ska prova yankee candel för första gången. Sen blev det en billigare variant med juldofter. Mmm... En lite ljuslykta och ett par mysbrallor blev det också. Plus en del julklappar och julpapper. Rolig shopping!


Sen hämta jag min älskade flicka. Hon lekte med en tjej när jag kom. Ja det var bara dom kvar på dagis, förutom några större barn såklart, men dom var ju inne på sin avdelning. Hon blir alltid så glad när man kommer och ska visa tusen saker innan vi kan åka hemåt.


Väl hemma satte hon sig i soffan och myste, trött tjej. Medans packade jag upp och lagade mat. Pannkakor blev det idag. Snabbt och gott. Ett bad efter maten blev det för min lortiga tjej. Nöjd blev hon! Då kom även pappan hem. Ännu gladare. Pyjamas på och en massa mys och lek innan det var dags för sängen.


Nu verkar hon ha kommit till ro. Tyst uppe nu. Vad ska vi hitta på ikväll då? Funderar på att fixa med lite julklappar, eller rättare sagt paketkalender. Har en väldig oordning där inne. Att slippa gömma tusen saker skulle underlätta. Ska behöver jag gå in där och leta efter julgardiner och julsaker. Ååå vad jag längtar. Såg att det var en på instagram som redan hade satt upp ljusstake, men riktigt än vågar jag inte. Men kanske nästa vecka?? Jag menar det är ju ändå första advent veckan efter. Altså fattar ni? Om två helger är det advent!! Tiden går... Det får bli mitt tidsfördriv innan ensam mamma söker sätter igång.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards