johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Farsdag

Av Johanna Östlund - 9 november 2014 19:29

Ännu en vecka börjar lida mot sitt slut. Att veckorna kan gå så snabbt? Bara att börja tagga för två jobb veckor.


Söndag och här vaknade vi vid halv åtta. Barnen och Anders gick ner före mig. Jag fick chansen att smyga in i min lilla hemliga gömma. Gick ner och gav Elias en present som vi gav till Anders. Han hade tur i år. Jag är långsint och eftersom jag inte fick någon morsdagspaket tänkte jag strunta i det. Igår när vi gick på maxi hittade jag en fin t-shirt som det stog världens bästa pappa, fast på engelska och allt smällte in i ett fint tryck. Alltså en användbar tröja.


Morgonen rullade på. Barnen lekte och vi vinkade hejdå till Anders som for på jobbet. Allt var frid och fröjd här hemma faktiskt. Tiden rullade på och vips var det dags för lunch och göra oss i ordning. Packa Elias väska som ska med till pappa. Packa "träningsväskan". Sen rök barnen ihop hela tiden och vi gav oss istället iväg.


Mot Forsa. Ida skulle åka och leka med Edwin medans Elias och jag var på knatteskutt. Eftersom vi var rätt tidiga stannade vi en stund. När det väl var dags att åka var det inga problem med Ida. Hon vinkade glatt hejdå. På knatteskutt gick allt jättebra idag. Elias verkade tycka det var roligt och alla andra barn för den delen också. Super!


Sen åkte jag och bytte barn. Byte av vecka. Nu väntar en vecka hemma hos pappa för Elias. Som jag kommer sakna dig mitt hjärta. Jag tog med mig Ida, såklart. Fast det var lättare sagt än gjort. När jag nämnde att jag skulle åka sa hon glatt hejdå till mig. Hon var inte alls intresserad av att åka hem. Hon trivs verkligen där och känner sig som hemma. Tack för att ni passade henne idag.


När jag äntligen fått in henne i bilen for vi mot Sågtäkten. Ännu en pappa som skulle firas. Ännu mer fika. Och Ida lekte som aldrig förr. Tror hon gick på andra andningen. Ingen sovning under dagen, bortsett från 10 minuter i bilen till Forsa. Efter dryga timmen for vi hemåt.


Väl hemma satte sig Ida vid tv:n. Såg väldigt trött ut. Men vips var hon i tredje andningen. Leka leka leka. Vid halv sju fick hon hoppa i säng, dock med endel protester. Nu är det alltså lugna gatan. Jag är trött och ska försöka lägga mig i tid idag. Upp före tuppen imorgon.


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards