johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Fredag

Av Johanna Östlund - 7 november 2014 20:41

Godmorgon halv åtta. Ville sova vidare men barnen var pigga och ville kliva upp. Den andre var sten död eller så bara struntade han i allt. Min tur i dag igen. Skönt att jag kom hem i tid igår och inte drack allt för mycke, lite lagomt så att man kände av det lite och sen mår bra dagen efter.


Vi klev upp och kollade på barnprogram. Båda hade spring i bena så det blev inte allt för länge. Kaffe åt mig i alla fall. Klädde på oss. Frukost. Som alla andra mornar.


Barnen lekte snällt hela förmiddagen. Dom lekte med en peruk. Dansade. Lekte inne på lekrummet. Allt var frid och fröjd! Jag hann byta gardiner i köket. Mitt paket från jotex kom här om dagen. Jag kunde bara inte vänta fast det är julgardiner. Men hallå! Nått jag inte fattar är varför vi måste vänta ända till december? Det är nu man vill ha fram allt och bara mysa in tiden. 


Mitt i dagen var det dags för lunch. Gårdagens middag. Lätt och gott. Sen la sig Ida för en powernap. Elias och jag fick en lugn timme tillsammans. Även vi var lite trötta så vi kollade på Sunes jul ner bäddade i soffan. Mys!


Eftermiddagen kom. Efter en inne dag bestämde vi oss för att gå ut och leka. Vi var till lekparken och lekte hemma på gården. En skön stund. Hade hungriga barn när vi kom i, dags för middag. Sen började jag ett tvätt maraton, blev tre tvättar. Skönt att stöka undan lite. Dammsög och torkade golven också när jag var i gång. Rent och fint här hemma, ett tag i alla fall.


Framåt kvällen kom Anders hem. Glada barn. Det blev ett bad för båda innan det var dags för sängen. Ida la sig direkt efter. Elias hade lite fredagsmys och fick bestämma lite själv. Han satt och kollade tv och somnade där vid åtta tiden. Bra tid. Så skönt att vi kommit in i rätt bra tider med läggningen.


Jag hamnade i soffan. Och tänker nog snart göra kväll jag med. Trött!


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards