johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2014

Varierande

Av Johanna Östlund - 29 oktober 2014 23:55

Kvällen här och jag är dödstrött. Japp så är det. Det är som vanligt alltså.

Morgonen var lugn här hemma. Ida och jag gick upp vid åtta. Tror att klockframställningen var bra. Sen dess har Ida sovit rätt länge på morgonen. Vilket den här mamman gillar.

Morgonmys i soffan blev det såklart. Sen var det påklädning och göra oss i ordning. Ida lekte och myste om vart annat.

Mitt i dagen kom tröttheten till mig. Orkade inget och ville inte göra nått. Tur jag hade min karl hemma som fixade lunch och matlåda. Ida var inte sugen på någon middagsvila. Inte förens sen jag åkt gick hon i säng. Lilltjejen börjar bli stor tror jag visst.

I vanlig ordning for jag mot jobbet strax före ett. Dag tre av sju. Idag gick det i alla fall lite bättre. Klockan gick. Men vi hade rätt mycket att göra också. Skönt med en sån dag. Det känns verkligen att jag "inte hade" någon ledighet. Ska aldrig mer göra fler än ett extraskift under ledigveckan. Urk! Hoppas söndag klockan sex kommer snart!

Lite nytt till hemmet. Jotex körde en drive idag med halva priset på rean. Allt detta fick jag för under två hundra kronor. Nöjd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards