johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Värmebölja

Av Johanna Östlund - 28 oktober 2014 23:33

Två sjukt sega och trötta dagar. Nu vill jag ha härligt kalluft och sol. En riktigt fin höstdag helt enkelt. Samla energi! Vad får jag istället. Jo värembölja! Termometern i bilen visade 16 grader nu när jag for från jobbet. Värme den här tiden på året för inte bara gott med sig. Nej vi får en envis blåst vilket jag helst slipper.


Jag har eftermiddagar på jobbet. Gud vilken seg start det var. Två sjukt sega dagar. Vet inte om det beror på att dom inte ställt om klockan. Man blir så glad att tiden gått snabbt innan man inser att det är en timme för mycke. Ställ om klockan för gus skull! Annars har det vart bra. Bra körning, inte allt för mycke.


Igår innan det var dags för jobb hade vi en riktig hemma mysa dag. Vi gjorde inte alls speciellt mycke. Lekte med Ida och myste i soffan.


Idag var det andra bullar. Ida åkte på dagis. Anders skulle göra prov. Jag fick helt enkelt tid över. Vad göra? Började med tvätthögen, som var mer som ett berg IGEN. När jag var uppe insåg jag att golven inte var allt för fräscha där. Dammråttor! Fram med dammsugaren och golvmoppen. Även toaletten behövde lite kärlek. Rent och fint blev det! Sen fick jag tråkigt. Åkte lite tidigare. Behövde köpa med mig mat och då passade jag på att åka på IcaMaxi. Var länge sen jag var där nu. Hittade underbart söta barnkläder som jag köpte. Ett paket till Idas nya kusin. Alltså man blir lite bebissugen när man ser dessa underbara kläder och inte tror jag att man blir mindre sugen när man får se en liten knodd. Det är tur barnen påminner ibland vilket jobb och slit det verkligen är med ett barn. Men ack så underbara. Nu väntar vi med spänning på den lilla pojk som ska komma snart.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards