johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Sista dagen

Av Johanna Östlund - 26 oktober 2014 21:51

Söndagen är här. Sista dagen på den här veckan. Dom praktiskt taget försvinner om du frågar mig. Snart har vi november här och sen blir det jul.


Vi började dagen klockan sju. Men egentligen var klockan åtta, och det kändes. Himlans vad pigg jag kände mig. Värre är det nu när klockan är tio och egentligen elva. Ida och jag myste i soffan innan grabbarna kom ner. Kaffe! Sen vinkade vi hejdå till Anders som for på jobbet.


Förmiddagen försvann... Vi donade på som vanligt. Barnen lekte och jag gjorde mig i ordning. Sen bestämde vi oss för att åka till mormor och morfar en sväng. Jag skynde iväg, för klockan var ju elva, trodde jag. Så fel jag hade, den var bara tio. Vi fick en timme längre där helt enkelt. Kanske dags att ställa om klockan så jag slipper bli så flokig.


Strax efter ett begav vi oss. Mor Forsa för att lämna av Ida. Hon skulle få leka med Edwin under tiden Elias och jag for på gympa. Idag var det handboll. Lite olika övningar med boll blev det. Hålla bollen på huvudet med båda händerna och sen med pekfingrarna. Rulla bollen framför sig med händerna. Kasta bollen mellan två personer. Håller bollen mellan två personer, mage mot mage och så vidare. Just idag verkade dom flesta barnen väldigt ofokuserad. Vissa stunder sprang dom och gjorde andra saker. Innan vi sa hejdå fick barnen en varsin boll med sig hem. Lycklig kille.


Mot Forsa igen. Lämna av min älskade prins och hämta min princessa. Fast Ida ville inte alls följa med. Hon hade nog haft det bra där. Topp betyg från henne. Tillslut fick jag i alla fall på henne kläderna och vi rullade hemåt.


Väl hemma fick jag ett ryck. Åkte på sopsorteringen med alla kartonger och papper. När jag kom hem skulle Ida visst åka till farmor och farfar. Vi fick någon timme för oss själva här hemma. Jag dammsög och torkade golven. Hann även med att sy en fodradmössa åt Elias och sydde nästan klart en ny tröja åt Ida.


Sen kom hon hem vår underbaring. Rätt uppspelt. Andra andningen. Hon har inte sovit nått idag, om man inte räknar med dom tio minutrarna hon sov i bilen. Kvällsfika och sen blev det hopp i säng för henne. Under tiden blev hennes tröja klar.


Kvällen har vart lugn. Tittat lite tv och målat naglarna. Snart blir det hopp i säng för att tagga inför kommande vecka med eftermiddagsjobb. Jippi - eller inte.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards