johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

En späckad dag

Av Johanna Östlund - 15 oktober 2014 21:48

Här hemma gjorde vi morgon halv fem, eller i alla fall jag. Gjorde mig i ordning för att åka på jobbet. Idag skulle även Elias följa med, han skulle på dagis. Klockan fem väckte jag en trött kille, tacka för det när man somnar mitt i natten. Han kvicknade till och var glad för att åka på dagis. Vi for iväg.


Lämningen gick bra. En gosig kille som gav många pussar och kramar innan mamman kunde skynda sig iväg mot jobbet. Vink vink. Väl på jobbet började gubbarna örsa om att jag försovit mig. Hahha på dom! Jag hade ju lämnat barnet på dagis. Upp och byta om för att köra igång. En bra dag, men annat folk. Roligt ibland att gå ut med andra. Men jag fortfarande ångrat mig att jag tog så många dagar. Aja, det blir nog bra.


När jag slutat hämtade jag Elias på dagis. Sean for vi mot Forsa. Äntligen skulle han få åka till sin pappa. Det var en liten kille som blev glad att se sin storebror igen. Visst är det väl underbart med syskonkärlek? Stannade en stund, men sen måsta jag åka och hämta Ida på dagis. En glad tjej som inte direkt ville hem, hon var ju ute och lekte. Tillslut fick jag med henne och vi gick och hämtade ryggsäcken och vagnen.


När vi kom hem blev det pusskalas med pappa. Kram och puss! Bäst att passa på den kvart vi hann ses innan det var dags för honom att åka på jobbet. Hejdå! Sen blev det mat för våran del. Potatismos och krov med räksallad. Mums! Ida åt bra hon med. Efter maten blev det lite lek och sen la jag mig i soffan och somnade nästan.


Vips hade klockan blivit strax innan sex och mormor kom. En glad Ida! Mamma skulle passa Ida medans jag var på föräldramöte på Idas dagis. Såg att även Elias hade föräldramöte på sitt dagis, men man kan ju inte klona sig. Aja nästa gång får jag gå där helt enkelt. En massa prat blev det i alla fall på mötet och fika. Sen kom jag hem till ett tyst och lungt hus. Ida hade precis lagt sig när jag kom och mamma kollade på tv.


När mamma hade åkte kunde jag inte låta bli symaskinen. En tröja till Ida blev det ikväll. Nu är jag helt slut i både kropp och knopp. Dags för sängen!!!


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards