johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Måndag - ny vecka

Av Johanna Östlund - 13 oktober 2014 23:21

En ny vecka har dragit igång. Måndagen kom och försvann lika fort.

Vi började dagen vid sju tiden. Ida kollade på barnprogram och låg och slumrade i soffan. Den bästa morgonen, egentligen. Man kommer igång sakta men säkert. Elias kom ner en timme senare. Myspys med mina barn. Fast jag var en tråkig mamma och kom inte igång förens vid nio.

Kaffe och göra oss i ordning. Sen fick jag städmani. Började att dammsuga uppe och fortsatte sedan här nere. Hann torka golven också innan jag blev allt för tråkig. Dags för en liten lur för Ida och Elias och jag fick värdefull tid tillsamman. Vi lekte och hade det bra tills Ida vaknade. Men han tyckte Ida kunde sova en stund till, någon som ville ha sin mamma för sig själv? Ida kom ner och vi lekte en stund innan vi for till affären.

Vi var i stort behov av en på fyllning. Dyrt blev det, fast jag inte tyckte det blev särskilt mycket. När vi kom hem fick vi mat i magen. Barnen lekte lite och donade på med sitt.

Klockan gick och det var dags att göra middag. När jag gör den kom Elias och körde en slickepott mellan benen och sa "Mamma kittlas det skön i puppelura nu?". Va liksom? Vart har han fått de ifrån? Efter att ha sagt åt honom att så där får man inte göra fortsatte jag med maten. Det blev tydligen roligare då, han fortsatte såklart och tokskrattade.

Tillslut blev maten klar och vi åt. Sen kom Anders hem från jobbet - glada barn. Fast Ida fick gå i säng rätt fort, hon var trött. Jag satte mig vid symaskinen, på Elias begäran. Han ville ha en till tröja, den blev blå med moln. Nöjd kille! Han förklarade klart och tydligt att den var fin och han bara måste ha den imorgon. Då blir man glad. Gjorde en åt Ida också, men den såg ut som en pyjamas tröja. Aja får vänta tills jag får lite fler tyger och då ska jag försöka mig på att göra en tunika åt henne och några leggins.

Nu har vi ta på trisse kollat på ensam mamma söker tillsammans. Nu rullar en serie som Anders kollar på. Jag lovade visst ha kolla på den med honom. Men snart får det nog bli sängen. En dag imorgon också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards