johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Helgen är över

Av Johanna Östlund - 12 oktober 2014 23:15

Jisses vad den här helgen sprang iväg - fredag, lördag och söndag. Puts väck!


Ja vart ska vi börja? Knappt så jag kommer ihåg vad vi gjort. Enda jag vet är jag har vart mer på jobbet än hemma. Fy tusan för såna helgen!


I fredags skulle båda Anders och jag jobba. Ida fick åka på dagis och Elias skulle vara hos Lena och Christer. Redan på morgonen tjatade Elias om att få åka iväg. Innan jag åkte med Ida på dagis skjutsade jag Elias dit. Vi hann med en fika innan det var dags att vinka hejdå. Ida ville först inte heller följa med. Men hon var så illa tvungen. Jag vet att hon tycker om dagis. Hon blev som vanligt överlycklig att komma dit. Sen fick jag en stund för mig själv. Då gjorde jag mat, kollade igenom alla julklappar och hann sitta en liten stund.


Igår, lördag, var jag bara hemma en kort stund innan det var dags att åka på jobbet. Jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva ställa klockan, vilken tur att jag gjorde det. Vi alla sov tills det plingade i min telefon. Då vaknade istället alla. Åtta är en bra tid att kliva upp på. Vinkade hejdå och for iväg.

När jag sen kom hem på kvällen sov Ida. Elias blev i alla fall glad av att se sin mamma. Jag hade fått en beställning innan jag for. Godis! Så vi hade lördagsmys. Sen slog det slint för Elias. Speedad! Han lugnade ner sig och vi började knåpa ihop en tröja åt honom. Hann inte klart, jag orkade bara inte. Istället gick vi till sängs. En tidig morgon imorgon.


Idag, söndag, for jag till jobbet före tuppen. Urk!! Idag var jag verkligen less på jobbet. Ville bara att tiden skulle gå så jag fick åka hem. Fast det var tolv timmar gick dom hyffsat snabbt. Sen for jag mot Forsa för att hämta hem Elias, igen. Inte mig emot, har knappt hunnit träffa honom den här veckan. Han hade varit på gympa med Sara idag. Fick träffa alla där hemma en sväng. Trodde inte att han skulle vilja följa med mig hem. Inga protester. Kvällen blev lugn. Vi har spelat datorspel, gjort klart Elias tröja och byggt koja. Sen var han trött, men vägrade inse det själv. Då brast det. "Jag vill till PAPPA!". Det gick över och han var nöjd med hur det blev. Vi gick och läste böcker och till sist kollade vi på surfplattan tills han somnade. Båda barnen sover och jag super duper trött. Sängen lockar enormt mycke! Men jag måste bara vänta på att alla bilder förts över till externa hårddisken. Bäst det man vet aldrig vad som händer med datorn. Anders lyckades nämligen spilla kaffe på den igår. Nu funkar inte tangentbordet och jag är sur. Fixas det inte inom snar framtid kommer jag köpa mig en billig dator som är bara min.


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards