johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Borta dag

Av Johanna Östlund - 28 september 2014 20:25

Och så var söndagen här - slutet på det roliga. Det går snabbt!


Här hemma gjorde vi morgon lite för tidigt enligt mig. Vid sju tiden slog mina barn upp ögonen och tyckte helt klart att dom sovit färdigt. Morgonmys! Idag låg dom snällt i soffan, en liten liten stund.


Förmiddagen rusade iväg. Gjorde i ordning oss. Vinkade hejdå till Anders som for på jobbet. Lite lek. Försökte få Ida att sova tidig middagslur. Ville hon det? Nej såklart inte. Istället fick hon komma ner och vi gjorde lunch för att sedan åka till mamma och pappa.


Ida somnade en stund i bilen, enda hon sovit på hela dagen. Elias blev glad när vi kom dit. Mormor, morfar, moster Erika och Patrik. Fullt hus!


Elias och jag stannade bara en stund. Det vankades knatteskutt idag. Utegympa idag - orientering. Dom fick gå på två "skattjakter". Följa en enkel karta och hitta till mål. Så otroligt duktiga dom var. En sagostund där dom skulle springa till tre olika ställen, stigen, sjön och stenen, när det ordet sas. Jag är så himla nöjd med den här "träningen". Tycker att allt har varit så bra anpassat till deras ålder. Tummen upp!


Efter träningen for vi tillbaka till mormor och morfar. Barnen lekte med Erika och Patrik. Skoj! Jag fick helkropps stimulans av mamma. Hon har gått en kurs och måste öva. Så himla skönt och vad avslappnad man blev. När hon var klar fick jag massage av Patrik. Sen blev det mat, goda pajer. Sen har det lekts, bråkats, vinka hejdå, grinat och myst.


Tillslut var klockan så pass mycke att det var dags att åka till Forsa för att lämna Elias. En glad kille som saknat sin pappa. Ida blev glad att se Edwin. Såklart blev det lite lek innan vi begav oss hemåt. Ja klockan hade tickat ändå till halv åtta.


Vid åtta snåret var vi hemma igen. Pju! En lång men mysig borta dag. Nog var det allt skönt att komma hem. Ida somnade såklart i bilen, men vaknade till lite och snodde åt sig kakor som Anders skulle ha. Lite protester blev det allt när det var dags att lägga sig. Sen somnade hon utan problem.


Kvällen är här! Jag är skit trött. Men skulle egentligen behöva kolla lite inför helgen klädbytardag i Harmånger. Ja jag ska lämna in där också. Har en hel del som ska märkas om och sen skulle jag behöva bananlådor. Är det någon som har? Elller kan man höra med en affäre? Får man gratis? Fattar inte att man måste ha just bananlådor! Bättre att ta x-antal kläder istället och packa i vad man vill. Aja det blir nog bra tillslut.


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards