johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 september 2014

Borta sedan klockan 9

Av Johanna Östlund - 17 september 2014 09:22

Gårdagen erbjöd en hel del. Massor av tid utanför hemmet.


Vi började dagen vid halv sju. Perfekt då kunde jag vakna till lite innan allvaret började. Lite soffmys blev det alltså. Sen var det bara att sätta igång. Fixa till sig och fixa till Ida.


Sen bar det av. Först lämnade jag Ida på dagis. Glad tjej! Hon vinkade redan vid grinden hejdå. Men dom var ju inte ute så hon fick snällt gå in på dagis. Där började hon att greja och dona på en gång.


Jag for vidare. Mot Näsviken för att klippa håret. Först visste jag inte ens om jag skulle hitta dit. Men det gick galant med den enkla vägbeskrivning jag fått. Sen frisören! Vilken frisör. Kände kände direkt att det var nått speciellt. Hon använde sig av sin kompetens men även råd frågade mig. Sen kom vi gemensamt fram till hur det skulle bli. Men det bästa av allt var att hon inte ville platta mitt hår! Det har inte hänt de senaste gångerna jag klippt mig och då klipper jag mig inte särskilt ofta så det handlar om flera flera år. En page med uppklippt, lite busigt och mina lockar kom fram. Rätt nöjd tror jag.


När jag var klar där fick jag lite tid över. Passade på att kika på dakapo. Hittade inget just. En skjorta till Elias blev det bara. När jag ändå var åt det hållet svängde jag in i forsa och kikade på rödakorset. Två par jeans åt mig och en tröja. Sen höll jag på att dö av hunger. Så jag for mot Iggesund och tog en korv med mos på preem. Satt länge och njöt av solen. Ensamtid!


Sen var det dags att åka på jobbet. Urk vilket drygt skift. Hur kan tiden gå så långsamt? Två dagar i rad också! Nej nu hoppas jag att det blir två snabba för sen väntar lite extra ledigt för mig. Jippi!


När jag kom hem fick jag äntligen träffa Anders. Vi hann säga mer än hej eller hejdå. Vi har knappt träffats under två dagar. Men vi var båda trött så det blev sängen rätt omgående.


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards