johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 september 2014

Trött torsdag

Av Johanna Östlund - 11 september 2014 20:13

Jag började torsdagen med att sova "över". Hade inte hört någon klockan, men som tur var vaknar jag i ett ryck vid 5.21 Tog ett tag innan jag fattade att klockan var nästan halv sex. Ops! Skynda skynda. 5.55 stämplar jag in. Bilen gick fint och bra efter väga, om än lite för fort. Gubbar skrattar lite när jag kommer fem över sex till maskinen. Klockan!! Dom förstår såklart vad som hänt.


På jobbet rullade tiden på. Fast den hade kunna få gå fortare. 60 pall körde vi idag. Helt otroligt! Äntligen blev det hemgång.


Väl hemma väntade två fina barn som var ute och lekte. Jag hade bestämt mig för att städa och tvätta bilen idag. Fick så klart sällskap. En kille som klätrade och gjorde den nästan ännu skitigare än vad den var innan. Vilket resulterade i en mamma som gormade. När jag skulle tvätta utvändigt sprutar han på allt annat än bilen. Ännu mer gormade. Ibland blir man tokig. Tycker att en tre-åring ska kunna lyssna och göra som man säger åt den. Men icke!


Sen höll jag på dö av hunger. Laga mat! Elias ställde sig och diskade under tiden. Köttbullar med potatis, sås och grönsaker. Gott! Men den var typ bara jag som åt. Jätteroligt! Elias vägrade först, men åt sedan någon köttbulle och ärtor. Ida åt någon tugga för att sedan säga "bläää".


Tyckte att Ida såg konstig ut i ansiktet när jag kom hem, kunde inte sätta fingret på vad. Sen såg jag att hon hade fullt med var i ögonen. NEJ! Det var tydligen ögoninflammation Elias hade, dock en mildare variant. Hoppas att även Idas inte blir allt för jobbig. När den ena blir bra är det den andres tur. Hon som hade blivit så bra i förkylningen. Men nu snart har vi väl gjort dessa sjukor. Eller?


Elias och jag gick ut för att ta vara på det fina vädret denna eftermiddag. Vi gick till lekparken. Åkte rutschkana, gungade och Elias sprang av sig lite energi. Ja ta på trisse idag tycker jag han är mycke bättre. Hostar inte lika mycke längre och är inte lika gnällig heller. Dessutom har hans ögon slutat vara. Vänder det nu?


Vi var ute en bra stund för att sedan gå in och leka med Ida var det tänkt. Men där gnälldes det som tusan. Hon fick en snabb dusch och insmörjning. Sen hopp i säng. Somnade på stört. Elias och jag har lekt lite och bara varit. Hux flux vaknar Ida igen. Ledsen tjej. Trött men kan ändå inte sova. Hon fick komma upp. Då ser jag att hennes ögon inte alls ser särskilt fina ut. Väldigt kladdigt och varit. En alvedon och sen ville hon sova igen. Hon somnade åter på en gång.


Elias är uppe än. Donar på och kladdar med vatten. Han är nöjd och då är jag nöjd. Orkar inte bråka nått mer idag. Bäst vi alla håller oss i varsina rum. Det var visst ingen rolig dag. Trött mamma som dessutom har väldigt ont fortfarande är igen bra kombo. Gnäller och skäller. Känner mig helt slut.


Dags att se vad Elias har gjort för hyss. Sen blir det sängen för honom och mig tror jag.


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards