johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 september 2014

Måndag - ny vecka

Av Johanna Östlund - 8 september 2014 22:07

Och så var måndagen här...


Jag börjde den nya veckan med ett förmiddagsskift. Vaken före alla andra! Trött, men ändå inte jätte. Gjorde mig i ordning för att åka på jobbet. Väl där gick allt bra. En lugn dag på jobbet.


Hem till mina underbara. Elias sov när jag kom. Anders hann jag inte mer än säga hej till innan han skulle fara. Elias och jag tog det lungt en stund innan vi hämtade Ida på dagis.


Sen for vi tillbaka... Mot Iggesund för att hämta ut medicin åt Elias. Han hostar så himla mycket! Och den recept fria fungerar inte. Så ett telefonsamtal och några timmar senare har jag medicinen i handen. Lämpligt! Vi for vidare till mamma och pappa.


Skulle lämna tillbaka hårtrimmern. Passa på när vi ändå var åt de hållet. Dom höll på med båten, tog upp den idag. Elias åkte traktor med morfar. Vi andra var ute och lekte under tiden. Mat fick vi också, gott. En massa mys. Stannade bra länge, tills det var lång över sängdags, vilket märktes på båda barnen. Elias vägrade ta medicin. Grin. Tillslut löste sig allt och jag åkte hem med två nöjda barn.


Ida sov vidare när vi kom hem. Elias var upp ett tag, kände nog ganska snart att han var bra trött han med. Dessutom verkar det som att han kanske har fått ögoninflamation. En massa var i ögat och nu framåt kvällen blev han röd också. Hoppas det är en lindrig variant i så fall. Men vi bestämde i alla fall med mamma han får vara där på onsdag istället för på dagis. Nu jäklar ska han få bli frisk!


Dags för en trött mamma att tacka för sig också.


    


Hittade lite bilder från förmiddagen...


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards