johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

Mitten på veckan

Av Johanna Östlund - 30 juli 2014 18:34

Ååå herre jösses! Vi har redan kommit till onsdag. Hallå vart tar tiden vägen?


Jag började veckan med en rivstart. Tillbaka på jobbet och en förmiddagsvecka. Det gick rätt bra ändå. Var lite gruvsam innan. Hey, itīs okey! Dagen rullade på och det var dags att åka hem. Hem till ett tomt hus. Bara jag! Anders hade åkt och jobba och barnen hade turen att få åka till furuvik med sin mormor och moster. Jag var som en duracellkanin här hemma. Hinna med allt jag tänkt gjort en längre tid. Till sist fick jag sätta mig i soffan. Typ två minuter sen kom äntligen mina älskade barn hem. Speed tre hundra! Packa upp allt. Få Ida i säng, klockan var rätt mycke. Det var lättare sagt en gjort. Grin! Men den här dagen var det mamma som bestämde. Tillslut somnade hon. Sedan var det bara Elias kvar som var helt omöjlig. Tillslut var klockan elva och vi båda gick och la oss. Trötta och nöjda efter en bra dag.


Tisdagen började på samma visa för mig, jobb. När jag äntligen fick sluta kom jag hem till två mammiga barn. Kramkalas! Eftermiddagen gick fort. Lek ute, laga mat, leka och Lena kom och åt med oss. Vips var kvällen ett faktum. Ida la sig utan problem. Men min lille Elias han vägrade som alltid. Tillslut fick jag lägga mig bredvid honom som om jag också skulle sova. Då kunde han äntligen slappna av. Klockan hade sprungit iväg och jag gick bara ner för att borsta tänder och säga godnatt till Anders. Helt slut!


Idag onsdag var jag grymt trött på morgonen. Ja herre jisses! Det var lugnt på jobbet så jag kunde "nästan" vila mig i form. Trots lite göra kändes den inte allt för lång. Mot Njutånger för att hämta barnen. Anders jobbar idag så dom fick vara där en stund. Glada men trötta barn. Vi hade turen att få äta mammas goda middag. Dessutom fick jag en låda med hem som jag kan ta med på jobbet imorgon. Lyx! Vi stannade ett tag. Efter fem for vi hemåt. Men först ett litet stopp på ica. Ett paket hade kommit. Passade på att beställa en barnstol åt Elias när dom hade lite rea och extra erbjudanden. Nu har vi en varsin, till båda barnen, lämpligt. Dessutom passade jag på att beställa lite mer, tro det eller ej, men någon julklapp till barnen blev det också. Bra att köpa lite pö om pö och snällt för plånboken. Barnen somnade i bilen och jag kunde bära upp båda två till sina sängar utan att dom vaknade. Nu hoppas jag att detta håller i sig. En lugn kväll skulle inte sitta fel. Peppar peppar!


Annars då? Jo, jag har nått som maler i mig. Någon dag måste jag göra ett samtal för att få reda på om det går eller inte. Bättre nu än sen.?


              

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards