johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Värmen fortsätter

Av Johanna Östlund - 26 juli 2014 20:04

Lördagen är här. Oj vi har redan kommit till helgen och bara en dag kvar innan min älskade kille kommer hem igen. En vecka kan gå rätt så fort ändå.


Dagen startade vi klockan åtta. Anders for ganska snabbt till jobbet. Ida och jag hade morgonmys i soffan. Mysigt! Fast idag var jag rätt pigg. Vi gjorde i ordning frukost, som Ida knappt rörde. Jag fick mitt morgonkaffe.


När vi var redo för dagen gick vi ut. Vilket väder! Lika varmt idag. Jag solade och Ida gjorde lite allt möjligt. Sedan gick vi in. Lite för varmt här hemma. Ida blev helt svettig. Inte för att det var mycke bättre inne. Men det var i alla fall inte direkt solljus. Vi myste på en stund och sedan var det dags för Ida att sova.


När hon sov passade jag på att njuta till max i det ljuvliga vädret. Låg på en filt och läste bok. Sommar när den är som bäst. Ida bjöd på några timmar alena för mamman. Mmmm...


När hon vaknade gick vi ut och badade i poolen. Lite svalka. Sedan sprang hon runt och tokade sig och jag ännu en stund i solen. Bäst att passa på. Snart är nog solen och värmen ett minne blott.


Särskilt länge stog jag inte ut. Hon är busig våran tjej! Hon vet precis vart hon inte får gå men ändå gör hon det. Då blir jag tokig. Vi gick istället in och städade. Jag trodde helt allvarligt att jag skulle flyta bort. Äntligen blev det rent och fint här hemma. Fy satan vad äckligt det var här hemma. Urk! Sedan låg vi i soffan och myste och väntade på att pappan skulle komma hem. Vi ville bada!!!


Äntligen kom han. En liten snabb sväng till Sågtäkten blev det för lite bad. Åå så underbart skönt! Vi låg i en stund och sen var vi lite svalkade.


Sen vi kom hem har vi bara slöat och försökt få Ida att sova. Värmen tar på oss alla och gör så att Ida få svårt att somna. Men snart borde de ha kommit in lite kall luft till hennes rum också. Vi fortsätter nog påvår lugna kväll..


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards