johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Gävle, Söderhamn och Njutånger

Av Johanna Östlund - 17 juli 2014 21:25

Idag slog lillfröken upp ögonen klockan sex och tyckte att det var morgon. Men nja! Hur var det nu? Pigg och glad? Nej! Sur och grinig - antaligen trött. Men det var bra för mamman att komma upp. Jag behövde denna tid på mig för att göra i ordning allt. Vi hade nämligen en liten tripp till Gävle inplanerad idag.


Strax efter åtta satt vi i bilen. Spända barn på vad komma skall. Jag tror dom tyckte det skulle bli roligt med en liten tripp. Mot Gävle! Hälsa på min kusin och barnens tremänningar. Gick galant att hitta denna gång.

Vid tio tiden var vi framme. Barnen hade somnat efter Tönnebro, så det var full fart från start. Eftersom dagen bjöd på underbart väder. Sol och värme! Bestämde vi oss för att spendera dagen på stranden. Oj vad barnen gillade det. Tror bestämt att jag måste komma över min rädsla för att åka själv med barnen till stranden. Måste bara hitta den perfekt här omkring. Barnen var vid strandkanten eller en bit ut hela tiden. Lekte snällt. Åt bra. En riktigt härlig stranddag helt enkelt! Dock blev det ett abrupt slut på vårt härliga strandhäng. Lille Olle blev sjuk, kom en rätt stor kräka. Lillavän. Vi följde med dom hem. Där bestämde vi oss för att åka hemåt. Känns inte helt hundra att dra på sig magsjuka om det nu var det. Fast Elias blev ledsen och ville väldigt gärna stanna. Tillslut när jag mutade med att vi skulle svänga in hos mormor på vägen hem gick det bra.


Ett kort besök blev det. Vi kommer fler gånger! Bilresan var rätt lugn. Ida somnade och Elias satt snällt där bak. Ett litet stopp i Söderhamn blev det också. Ida lyckades förstöra min solglasögon. En sak jag inte kan vara utan. Min räddare i bilen. En tur in på E-center blev det. Nu tog jag två par solglasögon, bra att ha. Även Elias fick sig ett par, eftersom det var tre för hundra kronor. En båt och kalsonger fick han också. Ida fick en badboll, som bara är hennes. Vi avslutade med ett besök på McDonalds. Ida åt som en häst. Elias rörde knappt maten. En tugga på hamburgaren, några strips och två ananas bitar. Aja han äter väl när han blir hungrig.


Äntligen kom vi till mormor, till Elias stora förtjusning. Han frågade några gånger under vägen om vi inte snart var framme. Där blev vi såklart länge. Det hoppades studsmatta, lekte med nya leksaker, lekte på övervåningen, duschade bort all skit från dagen. En mysig kväll med nöjda barn!


Halv nio kom vi hem. Två trötta barn. Som sov hela vägen upp till deras sängar. Och sover än! Jag plockade upp i lugn och ro, slängde i en tvätt i maskin och duschade. Skön och lugn kväll. Hoppas att det fortsätter så!


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards