johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Påsken

Av Johanna Östlund - 20 april 2014 20:05

Det var den påsken... Snart har vi avverkat alla påskdagar. Bara annandagen kvar nu. 


På påskafton for Ida och jag en tur. Först for vi ut på mössön. Där var mamma och pappa. Vi blev dr ett tag. Fick i oss lite lunch. Västerbottenpaj med creme fraiche, rom och rödlök. Faktiskt rätt gott, hade aldrig smakat det förut. Sen for vi vidare till min farmor. Dit kom min faster och en av farbröderna plus kusiner. Händer inte allt för ofta att vi träffar dom. Kvällen blev lugn. Jag tog en härlig dusch och sen blev det faktiskt film, som jag somnade efter halva, ett jäkla sömnpiller.


Idag, påskdagen, började vi lugnt. Ida slog på stor och somnade om i våran säng när hon vaknade vid sex tiden. Hon sov en halv timme till i alla fall. Det längtast jag sovit den här veckan, det börjar kännas kan jag säga. Trött! Vi myste ner oss i soffan när vi klev upp. Fast hör och häpna så somnade jag inte. Klockan tickade och Anders klev upp och for sedan på jobbet. Sen vi vinkat hejdå började vi städa. Ida åt frukost och jag jagade skräp. Sen ville hon hjälpa till. Skurade golvet. Undra om man skulle köpa nått leksaksset? Båda barnen hjälper gärna till att städa. När vi var klara pallade inte Ida nått mer. Trött tjej. Hon sov närmare två timmar. Jag passade då på att skura lite till och en välbehövlig vila i soffan hann jag också med. Dagen rullade på och det var dags att fara till min mormor och morfar. Blev bjuden på mat där idag. Ida skulle ha en sån söt kjol på sig men efter mycke om och men hade jag inga byxor/strumpbyxor som passade till. Det var en trevlig eftermiddag i gott sällskap. God mat. Ida trivdes när hon fick vara i centrum, sitt på bordet och tigga glass. Nu är kvällen här. Ida sover och soffan är intagen. Blir nog en rätt tidig kvällen här som det känns. Dessutom hoppas jag på en sovmorgon, ett måste. 


Söndag idag... Egentligen skulle mammaveckan börjat nu. Men eftersom lillskrutt fick magsjuka beslöt vi att han fick stanna där tills imorgon. Då har nästan 48 timmar gått. Känns lite onödigt att bli smittad. Men fy sjutton vad jag saknar min fina älskade prins. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards