johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Vårkänslor!

Av Johanna Östlund - 11 april 2014 21:17

Idag vaknade vi till ett vårigt väder. Solsken och tio plusgrader. Man kan tycka att allt var upplagt för en bra start. Jo hejsan! Morgonhumör from hell. Så kan det vara ibland. En surigt morgon man helst vill glömma.


På förmiddagen åkte Elias och jag inte till stan. Tankade bilen och var in en sväng på IcaMaxi. Elias blev glad och nöjd för ett tuggumipaket. Inget tjat som nått annat. Skönt! När vi kom hem var Anders och Ida ute. Elias och jag stannade ute en stund vi också. Tillslut var det dags att göra lunch. Pannkaka med grädde och sylt. Gott! 


Efter maten blev jag grymt trött. Men barnen ville annat. Lite lek här inne. Elias gick ut igen. Snabbt där efter ville Ida ut också. Lek i sandlådan, gunga och promenad. Härliga väder! Låt det hålla i sig. Vill ha mer. 


När vi kom in la jag en skinkstek i ugnen. Sen blev det lite vila. Barnen sov och jag slummrade en stund tills Anders ropar att steken var klar för länge sen. Ojdå! Tur det var skinka, den vart inte torr fast den var inne lite för länge. Gjorde klart allt. Barnen ville inte vakna. Anders och jag åt framför tv:n. Läge att väcka dom små. Pigga och glada!


Eftermiddags lek. Dom donade på med lite av varje. Elias gick ut ännu en gång. Tiden rullade på! Dags att lägga Ida. Fast hon sov sen middagslur somnade hon utan problem. Då blev det fredagsmys! Sen var det dags att lägga Elias. Tror ni han somnade? Nej! Han är fortfarande vaken. 


Nu har vi intagit soffan. Lite film och hoppas på att Elias somnar snart. En bra fredagskväll.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards