johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

En inte allt för bra dag

Av Johanna Östlund - 8 april 2014 21:07

Godmorgon tisdag! Eller vad ska man säga? Här var det i alla fall inte en godmorgon. Ida vaknade vid sex-tiden och ville lite försynt kliva upp. Där någonstans brast allt. Ingen ting fungerade i min hjärna. Jag var grymt trött och hade det värsta morgon humör man kan tänka sig. Inte helt utan anledning - min tur att få sovmorgon. Nått närmare behöver vi inte gå in på det... Elias och jag fick i alla fall gå till sängs en stund till. 


När jag vaknade vid åtta var det inte ett dugg bättre. Sur mamma.... Barnen fick frukost. Ett bad. Nu för tiden vill Elias inte bada med Ida längre. Han vill ha mycke vatten säger han. Först badade hon och sen Elias. Därefter var det min tur att hoppa in i duschen. Rena och fina! Kläderna kom på och vi hade klarat av morgonen. 


Anders tog med sig barnen för att lämna Ida på dagis. Jag fick en stund för mig själv. Guld värt! Elias stannade ute i regnet när dom kom hem igen. Men kom rätt snabbt in igen. Han blev frusen om händerna. Sen stängde killarna in sig i vardagsrummet och spelade tv-spel och åt glass. Jag passade på att göra fint här hemma. Dammsuga, torka golv, städa toaletten, vika ett STORT berg med tvätt, städa Elias rum och plocka bort massa skit och bytte sängkläder i alla sängar. Visst går det lite bättre att städa och greja när man är lite sur? 


Dags för lunch. Elias hjälpt mig att göra i ordning pyttipannan som det fick bli. Han rörde och dona och tyckte det var roligt. "Mamma den här maten älskar jag". "Min favorit och köttbullar och korv tycker jag också om". Det är så himla roligt att prata med honom nu för tiden. Kommer mycke roligt ur hans mun. Trodde inte han skulle vara allt för hungrig men han åt nästan hela portionen jag gav honom. 


Sen blev det lite vila. Anders och jag kollade tv. Elias gjorde lite av varje. Inte kunde han sitta still. Sen var det dags att göra i ordning oss. Killarna skulle hjälpa Lena i Forsa och jag skulle hämta Ida på dagis. Hennes dagis är lite annorlunda.... Annars får man alltid höra - är ni hemma måste barnen vara hemma. Men inte där. När vi lämnade schemat ville dom fylla på med några dagar. För att dom tyckte att hon gick för lite. Minst två dagar i veckan ville dom ha henne även fast vi var hemma. Minst sagt konstigt. Fast hon gillar det så inte går det någon nöd på henne. Allt hade gått bra idag. Som alltid. 


När vi kom hem började jag på med maten. En nya rätt. Som blev allt annat än god. Fast Ida åt med god aptit. Inget vi kommer göra igen. Varför blir det alltid så? Sen blev det mamma och dotter mys. Hon var trött. Så vi myste ner oss i soffan med henne favorit film, tingeling. Älskar dessa stunder.


Tillslut kom pappa och brosan äntligen hem. En glad Ida. Elias var hungrig men vägrade äta maten. Vad gör man? Han fick macka och drick yoghurt till middag. Sen gick Elias upp och lekte. Jag la Ida. Var sedan uppe med Elias. Gick runt och längtar tills vi kan flytta upp och göra i ordning allt. Inte mycke kvar men det står stilla... 


Sen blev det dags för Elias att sova också. Efter tre böcker och lite film somnade han. Så nu är kvällen här! En lugn stund i soffan och sen får det bli sängen. Bäst att vara utvilad tills imorgon när jag ska vara själv med barnen på kvällen. Får se vad vi hittar på.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards