johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 april 2014

Måndag

Av Johanna Östlund - 7 april 2014 21:57

Vi får väl ta och välkomna ännu en vecka. Måndagen är här!


Min första lediga dag började alldeles för tidigt! Punkt slut. Ida tyckte det var dags att kliva upp klockan sex. Något bitter mamma tog med sig sin lilla flicka upp och bäddade ner sig i soffan och kollade på tingeling. Ida var nöjd och donade på med sitt medans jag kunde slummra en stund.


Vips sa det så var klockan åtta och Anders kom upp. Det dröjde ännu en halv timme så kom även sjusovaren Elias upp. Dags att göra i ordning sig för dagen...


Framåt tio packade vi in oss i bilarna. Byta däck på Anders bil. Eftersom han behövde nya däck måsta det göras på verkstad. Han får inte plats med alla däck så vi behövde packa in några i min bil också. Väl där tog det en evighet, kändes det som. Elias fick glass och festis. Så länge de fanns kvar var han snäll och lyssnade. Men efter si så där en halv timme tyckte båda barnen att det fick vara nog. Ledsna miner. Nått som överraskade mig var att mot slutet sa Elias att han var kissnödig och skulle gå på toa. Vi provade, hade inte allt för stora förhoppningar. Men hallå han är en storkille ju. Det kom kiss och jag blev världens stoltaste mamma. Duktig kille!


När dom äntligen var klara med bilen for vi hemåt. Lämnade av Ida. Elias och jag for mot affären. En handling behövdes definitivt. När vi kom hem med massor av mat var det dags att prova på nått nytt. Enchiladas. Som tacos skulle jag vilja säga. Och riktigt gott var det. Fick godkänt av kocken min till och med. Elias smakade knappt på maten. Det hade slunkit ner både det ena och det andra före maten, hungrig kille. Eftersom vi skulle göra det ena och det andra före blev det en sen lunch. 


Eftermiddagen rullade på. Lek med barnen. En liten vila. Sen blev det en tur till Forsa. Anders morfar har flyttat från huset och nu ska det rensas så vi åkte för att kolla om det var något vi ville ha. En del saker fick vi med oss hem. En korg med lock, en "vanlig" korg, ett litet bord, en röjsåg, ett skrivbord och lite små saker till barnen.


När vi kom hem började jag på med en sen middag. Elias gick upp på övervåningen och lekte med legot vi fick med oss hem från Anders morfar. Ida åt banan. Frid och fröjd. Efter en stund var det dags för Ida och lägga sig. Den tog Anders idag. Maten blev klar. En rätt god potatis och purjolöksoppa. Elias åt lite nu också bara. Han hade stoppat i sig fyra kakor i Forsa och en macka när vi kom hem. För sen middag åt en hungrig kille. 


Kvällen gick. Dags för Elias att sova. I bra tid fick jag honom i säng, strax före åtta. Bara för att man får den där tanken: - Ikvällen får jag det lungt och skönt. Blir det så klart inte så. När jag läst ett tag ur den nya boken - Emil i Lönneberga, vaknar Ida och är helt hysteriskt. Vilket inte har hänt på väldigt länge nu. Suck! Jag får spriga som en skott spole mellan barnen. Vilket blir kaos tillsist. En och en halv timme senare sover ÄNTLIGEN båda barnen. 


Nu är det kväll på riktigt och jag känner mig mer död än levande. Det enda jag gjort är att målat om mina naglar. Nu är dom fina en timme eller två. Det blir nog sängen för mig med om en stund. En dag imorgon också sägs det.


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards