johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Helg helg helg

Av Johanna Östlund - 6 april 2014 22:35

Äntligen kom söndag kväll. Det betyder att mammaveckan startar och jag går på ledigvecka.


Jag gjorde morgon alldeles för tidigt. Kvart över fyra ringde klockan men jag låg och drog mig till halv fem. Hurra - eller inte. Dessutom var jag grymt trött. Kände mig nästan bakfull. Gjorde det viktigaste innan jag satte mig i bilen och for till jobbet.


Väl där tickade klockan på. Trots att det var HELA tolv timmar som skulle gå. Men man har små del mål under dagen och det gör faktiskt att tiden inte känns allt för lång. Först frukost framåt nio. Mitt i dagen kommer den efterlängtade pizzan. När man passerat tre fyra känns det nära. Vips är det dags att byta om och sen går det snabbt och det blir hemgång.


När jag skulle åka från jobbet till Forsa fick jag se en lampa som lös. Lite olja. Panik! Kändes som att var fel med bilen. Fast jag var ju inte helt säker på att det var olja. Ringde hem till Anders - inget svar, precis vad jag ville. Ringde istället hem till Elias pappa och där svarade dom i alla fall och fick det bekräftat att det var oljan. Styrde kosan mot OK. Virrig som man är kunde jag inte ens mitt registreringsnummer. Ut och kolla och sen kunde jag få rätt olja. Försökte leka bilmekaniker. Alltså man har noll koll på bilar. Men jag tror jag lyckades hitta rätt hål att hälla den i. Lampan slutade lysa i alla fall. 


Mot Forsa! Hämtade hem min älskade son. Så saknad! Innan vi kunde fara ska det visas saker och fixas. Under tiden pratade jag med en glad Edwin. Vad stor han blivit! Tänk att han och Ida är född samma år. Känns inte som så. Fast det skiljer nästan ett år mellan dom. Lille Edwin hinner nog i kapp.


Väl hemma möttes vi av en glad Ida. Vi som trodde hon skulle sova. Kärt återseende! När vi alla återförenas är lyckan total. Det blev en del lek och gos innan det var dags för Ida att lägga sig. Ända till åtta var hon vaken. Nu hoppas vi på en sovmorgon imorgon. Elias fortsatte att dona och jag skrev en matlista inför veckan. Nu ska det bli ordning på torpet! La Elias, om än väldigt sent, men det blir alltid så när han kommer hem tillbaka. Vill gosa lite extra med honom. När jag låg och nattade honom kom jag på att jag glömt bort mina tradera auktioner som gick ut ikväll. Så klart! Vann dom inte på grund av det. Surt! Aja det kommer fler tåg. 


Nu har jag myst ner mig i soffan. Hör att sängen ropar efter mig. Fy tusan vad jag är trött. Dessutom är det en dag imorgon också. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards